Faceți căutări pe acest blog

duminică, 31 iulie 2011

IQ

IQ
Coeficientul de inteligenta a fost definit in 1912 de psihologul german Wiliam Stern drept raportul dintre “varsta mentala estimata” si “varsta cronologica actuala”

Inteligenţa reprezinta capacitatea intelectuală de a rezolva situaţii noi şi complicate; abilitatea de a învăţa din propriiile experienţe; abilitatea de a te adapta; abilitatea de a desemna corect conexiunile şi relaţiile intrinseci, ceea ce ne ajută să rezolvăm noi probleme şi să ne orientăm în situaţii noi. Coeficientul de inteligenţă este un mod de masurare a inteligenţei.

50% din populaţie are un IQ mediu

- peste 140: Inteligenţă genială –caracteristici absolute pentru activităţile creatoare, desemnează direcţia de învăţare pentru alţii (0.2%)
- până la 140 Inteligenţă excepţională superioară – caracteristici extraordinare pentru activităţi creatoare, manageri sau specialişti excelenţi (2.8%)
- până la 130 Inteligenţă mult peste medie – termină uşor studiile universitare, poate obţine rezultate deosebite în activităţile creatoare sau de conducere (6%)
- până la 120 Inteligenţă peste medie – încheie studiile universitare, cu etică de lucru bună, poate obţine un post foarte bun (12%)
- până la 110 Inteligenţă medie superioară – încheie studiile universitare cu dificultate. Prin perseverenţă şi efort, o persoană la acest nivel poate obţine clasificarea socială a categoriei precedente (25%)
- până la 100 inteligenţă medie – este capabil să ia examenele de absolvire, ocupă un loc de muncă de nivel mediu (25%)
- până la 90 inteligenţă uşor sub nivelul mediu – poate încheia studiile elementare şi lucrează în profesii manuale (10%)
- până la 80 inteligenţă la limita de jos – Îşi încheie şcoala elemetară cu dificultate, cu succes la o şcoală specială (10%)
- până la 70 stupid, inteligenţă scăzută– dacă el/ea este bine îndrumat, încheie o şcoală specială (6.8%)
- până la 50 idioţenie, grad mediu de inteligenţă scăzută – needucabil, dar adoptă un comportament independent (2%)
- până la 20 imbecilitate, inteligenţă extrem de scăzută – needucabil şi neantrenabil (0.2%)

Leonardo da Vinci – 220
Gari Kasparov – 190
James Woods – 180
Albert Einstein – 160
Bill Gates – 160
Dolph Lundgren – 160
Stephen Hawking – 160
Quentin Tarantino – 160
Sharon Stone - 154
Richard Nixon – 143
Hillary Clinton – 140
Madonna – 140
Shakira – 140
Bill Clinton – 137
Arnold Schwarzenegger - 135
Jodie Foster – 132
Steve Martin – 132
Nicole Kidman – 132
George W. Bush – 125
JFK – 119
Paris Hiltom - 107
Ronald Reagan – 105
George H.W.Bush – 96

BACALAUREAT 2011 - ROMANA




BACALAUREAT 2011 - ROMANA

BACALAUREAT 2011 – Proba scrisa la Limba si literatura romana
- Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
- Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
SUBIECTUL I - 30 de puncte
Se da urmatorul text :
Mi-am dat seama ca nu se gandea intotdeauna la o eventuala despartire; asemenea ganduri, cumplite, le respingea cu darzenie intreaga ei fiinta. Dar banuia ca viata aceasta, traita impreuna clipa de clipa, miracolul acela, a doua fapturi necontenit prezente una pentru alta, nu va putea dura. Isi dadea seama, zarindu-ma uneori in fata raftului cu carti, ca in curand ma va cuprinde vechea mea patima, si ca atunci munca ma va fura de langa ea ceasuri si zile intregi. Stia ca setea mea de creatie, de scris, a fost numai adormita, ca ea nu va putea fi definitiv stinsa. Se impacase cu acest destin – despartirea noastra pentru lungi, chinuitoare intervale – dar l-ar fi voit cat mai tarziu implinit. Cateodata isi spunea ca e imorala dragostea ei strivitoare, ca un om nu poate trai fara sa munceasca si mai ales un artist nu are dreptul sa-si ingroape talentul intr-o dragoste fericita si pentru fiinta ei cinstita indoielile acestea erau chinuitoare.Dar intotdeauna sfarsea prin a-si spune ca, moral sau imoral, bine sau rau, toate acestea n-au nimic de-a face cu adevarata, tainica dragoste; ca intalnirea noastra este singurul lucru esential, real, iar toate celelalte – munca, creatie, talent, onoare si cate vor mai fi – nu pretuiesc nimic, caci toate sunt zadarnicii omenesti ale pamantului ... (Mircea Eliade – Nunta in cer)
Scrie, pe foaia de examen, raspunsul la fiecare dintre urmatoarele cerinte, cu privire la text:
1. Numeste cate un sinonim pentru sensul din text al cuvintelor ; despartire, patima. 2p
2. Explica rolul punctelor de suspensie in secventa : “caci toate sunt zadarnicii omenesti ale pamantului ...” 2p
3. Construieste un enunt in care sa folosesti o locutiune /expresie care sa contina substantivul gand. 2p
4. Precizeaza tipul de perspectiva narativa din textul citat. 4p
5. Transcrie doua cuvinte din text care apartin campului semantic al creatiei. 4p
6. Noteaza doua motive literare din textul dat. 4p
7. Prezinta semnificatia unei figuri de stil din textul dat. 4p
8. Mentioneaza doua trasaturi ale genului epic, ilustrandu-le cu exemple din text. 4p
9. Comenteaza in 6 – 10 randuri, urmatoarea secventa din textul dat : “Dar intotdeauna sfarsea prin a-si spune ca, moral sau imoral, bine sau rau, toate acestea n-au nimic de-a face cu adevarata, tainica dragoste; ca intalnirea noastra este singurul lucru esential, real, iar toate celelalte – munca, creatie, talent, onoare si cate vor mai fi – nu pretuiesc nimic, caci toate sunt zadarnicii omenesti ale pamantului ... “4p

SUBIECTUL al II-lea – 30 p
Scrie un text de tip argumentativ de 15-30 de randuri despre cunoasterea de sine, pornind de la ideile sugerate de afirmatia lui Nichita Stanescu : “A avea un ideal inseamna a avea o oglinda”
In elaborarea textului de tip argumentativ, trebuie :
- sa respecti structura discursului de tip argumentativ; formularea ideilor in scris, utilizarea mijloacelor lingvistice adecvate exprimarii unei aprecieri. 8p
- sa redactezi continutul adecvat argumentarii pe tema data : formularea ipotezei/ a propriei opinii fata de problematica pusa in discutie, enuntarea si dezvoltarea corespunzatoare a doua argumente adecvate ipotezei, formularea unei concluzii pertinente. 16p
- sa respecti normele limbii literare (registrul stilistic adecvat, normele de exprimare, de ortografie si de punctuatie) si limita de spatiu indicata. 6p
Atentie! Fomularile de tipul Sunt/ Nu sunt de acord cu afirmatia.../ Autorul are dreptate cand afirma ca.../Afirmatia autorului este corecta...., neinsotite de enuntarea propriei opinii, nu se considera ipoteza.
SUBIECTUL al III-lea – 30 p
Redacteaza un eseu de doua- trei pagini, despre particularitatile de constructie a personajului dintr-un text dramatic studiat, apartinand unuia dintre autorii canonici: IL Caragiale, Camil Petrescu sau Marin Sorescu.
In elaborarea eseului, vei avea in vedere urmatoarele repere :
- sustinerea unei opinii despre modul in care se reflecta tema textului dramatic in constructia personajului ales.
- prezentarea statutului social, psihologic, moral etc al personajului ales, prin raportare la conflictu/ conflictele textului dramatic.
- relevarea unei trasaturi dominante a personajului, ilustrate prin doua episoade/ secvente dramatice semnificative/ citate comentate.
- ilustrarea a patru elemente de structura si compozitieale textului dramatic ales, semnificative pentru tipologia personajului (actiune, conflict, relatii temporale si spatiale, indicatii scenice, tehnici specifice, limbaj, final etc).
Nota!
Ordinea integrarii reperelor in cuprinsul lucrarii este la alegere.
Pentru continutul eseului vei primi 16 puncte (cate 4 pentru fiecare cerinta/ reper).
Pentru redactarea eseului vei primi 14 puncte (organizarea ideilor in scris – 3 puncte; abilitati de analiza si de argumentare - 3 puncte; utilizarea limbii literare- 2 puncte; ortografia - 2 puncte; punctuatia - 2 puncte; asezarea in pagina, lizibilitatea - 1 punct; incadrarea in limita de spatiu indicata - 1 punct).
In vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum doua pagini si sa dezvolte subiectul propus.

OAMENII NORMALI

OAMENII NORMALI (in conditii normale)

- sunt limpezi in modul de percepere a realitatii
- capabili sa accepte ambiguitatile existentei
- se accepta pe sine si pe ceilalti
- traiesc doar intr-o mica masura sentimentul vinovatiei legata de sine
- traiesc doar intr-o mica masura starea de anxietate
- se comporta spontan - dar nu total neconventional
- gandesc cu fantezie - dar pozitiv
- nu sunt centrati pe propria persoana , ci mai degraba pe problematica de moment
- privesc viata cu obiectivitate, in limitele ei firesti
- au nevoie de momente de solitudine, dupa un “plin” de informatie
- se comporta intr-o maniera independenta – fara a fi rebeli
- iubesc viata
- au trairi de extaz (temporare) cand se simt puternici, creativi, cand li se pare ca sunt stapanii lumii
- sunt implicati social, identificandu-se simpatetic cu orice om
- au experiente interindividuale profunde – dar de regula cu putini oameni
- respecta viata
- respecta fiinta
- stiu diferenta dintre mijloc si scop
- le este propriu un sens filozofic al umorului, spontaneitatii, jocului
- nu (isi) accepta agresivitatea fata de ceilalti
- descopera probleme si sensuri in domeniul pe care sunt centrati
- nu permit “culturii” sa ii controleze
- inteleg ca intotdeauna exista un om mai destept, mai frumos etc decat ei
- Inteleg diversitatea umana si se accepta ca parte integranta
- participa empatic-emotional la evenimentele tragice din viata celorlalti
- ofera sprijin profesional, sufletesc, moral, fizic celor din jurul lor
- sunt constienti de propriile limite umane dar si de faptul ca ele pot fi depasite